W portalu publikujemy dane o długościach kolejek pochodzące z raportów przekazywanych przez świadczeniodawców do Narodowego Funduszu Zdrowia. SwiatPrzychodni.pl nie ma wpływu na treść tych raportów, ponieważ pochodzą one bezpośrednio z baz danych NFZ. Najczęstszą przyczyną rozbieżności są błędne dane raportowane przez ośrodki zdrowia.
Jeśli zauważysz rozbieżność między opublikowanymi danymi a rzeczywistym czasem oczekiwania, możesz:
- Zgłosić tę sytuację bezpośrednio u świadczeniodawcy.
- Skorzystać z opcji "zgłoś uwagi" w Informatorze o Terminach Leczenia (terminyleczenia.nfz.gov.pl) prowadzonym przez NFZ.
- Zadzwonić na bezpłatną infolinię NFZ i zgłosić problem konsultantowi.
- Złożyć w NFZ formalną skargę na świadczeniodawcę.
NFZ deklaruje, że regularnie weryfikuje i analizuje zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w raportowaniu kolejek, dążąc do poprawy jakości publikowanych danych.