Pomoc dla świadczeniodawców

Portal Świat Przychodni jest zarejestrowanym tytułem prasowym, prowadzącym działalność polegającą na redagowaniu, przygotowywaniu, tworzeniu i publikowaniu materiałów prasowych w rozumieniu ustawy Prawo prasowe. W zakresie tej działalności, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych, nie stosuje się wybranych przepisów RODO, w tym dotyczących niektórych obowiązków informacyjnych oraz podstaw przetwarzania.

Niezależnie od powyższego, w przypadku przetwarzania Państwa danych osobowych, może odbywać się to na podstawie uzasadnionego interesu Administratora. Ten interes obejmuje zarówno aspekty gospodarcze, takie jak prowadzenie portalu i zwiększanie liczby odwiedzin, jak i społeczne, polegające na rozpowszechnianiu informacji o usługach świadczonych przez podmioty opieki zdrowotnej. Przetwarzane dane obejmują dane identyfikacyjne, kontaktowe, adresowe oraz informacje o specjalizacji.

Użytkownicy portalu mogą publikować opinie na temat usług świadczonych przez konkretnych świadczeniodawców lub lekarzy.

Dane świadczeniodawców, którzy zawarli umowę z NFZ, są publicznie dostępne w rejestrach NFZ, takich jak https://terminyleczenia.nfz.gov.pl. Natomiast informacje nt. lekarzy udostępniane są przez Naczelną Izbę Lekarską.

Informacje o działalności gospodarczej mogą być również dostępne w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Dane te podlegają udostępnieniu w ramach prawa do informacji publicznej i mogą być ponownie wykorzystywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Jeśli uważają Państwo, że Państwa szczególnie uzasadniony interes sprzeciwia się przetwarzaniu danych, mogą Państwo złożyć sprzeciw wobec naszego przetwarzania Państwa danych. Sprzeciw musi być uzasadniony i opisany w taki sposób, aby wyjaśnić, na czym polega Państwa interes i dlaczego uważają Państwo go za nadrzędny wobec wskazanego we wstępie interesu Administratora.

Dopiero po złożeniu kompletnego sprzeciwu Administrator będzie w stanie ustosunkować się merytorycznie do zgłoszonego żądania.

Informujemy, że nawet złożenie uzasadnionego w Państwa ocenie sprzeciwu nie powoduje automatycznie usunięcia Państwa danych. Nawet w takiej sytuacji Administrator jest uprawniony do uznania, że jego interes jest nadrzędny wobec Państwa interesu, wskazanego w sprzeciwie.

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w polityce prywatności portalu.

Naszym celem nie jest udostępnianie prywatnych informacji, takich jak np. numery telefonu. Dane prezentowane w portalu pochodzą z publicznych rejestrów (w szczególności NFZ), w których mogą się znajdować wrażliwe dane. Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest aktualizacja tych danych w wysyłanej sprawozdawczości.

Informacje o placówkach współpracujących z Narodowym Funduszem Zdrowia są automatycznie dodawane do naszej bazy danych. Jeśli Państwa placówka nie pojawiła się w naszym portalu, a figuruje w rejestrach NFZ, takich jak gsl.nfz.gov.pl lub terminyleczenia.nfz.gov.pl, prosimy o kontakt – wyjaśnimy tę sprawę.

Informacja o nieaktywności placówki najczęściej wynika ze zmiany nazwy lub sposobu jej zapisu, co spowodowało utworzenie nowego profilu w naszej bazie. W takim przypadku prosimy o wyszukanie aktualnego profilu placówki w naszym portalu oraz przesłanie nam informacji o obu profilach. Połączymy je w jeden, aby dane były poprawne i aktualne.

Dane kontaktowe w naszym portalu pochodzą głównie z raportów dotyczących długości kolejek, które są przesyłane do NFZ. Regularnie je aktualizujemy, dlatego najlepszym sposobem poprawy danych jest ich aktualizacja w raportach przesyłanych do NFZ. Dzięki temu zarówno w naszym portalu, jak i w rejestrach NFZ będą widniały prawidłowe informacje.

Aby poprawić lokalizację placówki na mapie, prosimy o przesłanie informacji, której placówki dotyczy zgłoszenie, wraz z dokładnym adresem lub linkiem do jej rzeczywistego położenia (np. w serwisie Google Maps). Po otrzymaniu tych danych niezwłocznie dokonamy korekty.

Bezdyskusyjnie usuwamy np. opinie wulgarne albo będące nie na temat. Komentarze są moderowane lub usuwane również po otrzymaniu wiarygodnej wiadomości wskazującej treści i uzasadniającej ich bezprawny charakter.

Należy mieć na uwadze, że samo zgłoszenie żądania, nawet jeżeli żądanie jest w Państwa ocenie uzasadnione, nie zobowiązuje Administratora do automatycznego usunięcia opinii z Portalu. Dodatkowo informujemy, że zgłoszenie powinno:

1. Zawierać informacje pozwalające jednoznacznie zidentyfikować, której placówki dotyczy zgłoszenie - najlepiej jest wysłać nam link do profilu.

2. Być precyzyjnie i jednoznacznie wskazywać, których komentarzy ono dotyczy. Najprościej jest podać datę publikacji (która zazwyczaj jest unikalna). Można też napisać wszystko: datę, autora i treść komentarza.

3. Zawierać szczegółowe uzasadnienie odnoszące się do poszczególnych komentarzy, a nawet ich poszczególnych zdań.

4. Zawierać dane identyfikacyjne zgłaszającego.

Jednocześnie zwracamy uwagę, że warto również rozważyć ustosunkowanie się do komentarza poprzez udzielenie na niego odpowiedzi. Taka reakcja może być bardzo korzystna wizerunkowo - pokazuje zaangażowanie, otwartość na opinie pacjentów oraz gotowość do wyjaśniania ewentualnych nieporozumień. Szczególnie rekomendujemy to rozwiązanie w przypadkach, gdy komentarz - mimo że być może niesprawiedliwy - nie ma charakteru bezprawnego i nie podlega usunięciu.