O nas

Działamy od 2011 roku. Podstawowym celem działania serwisu jest ułatwianie pacjentom wyszukiwania placówek publicznej służby zdrowia. W czasie powstawania naszego portalu, informacje o tym gdzie znaleźć specjalistyczne przychodnie, Narodowy Fundusz Zdrowia udostępniał w postaci arkuszy excelowych. Udało nam się wypełnić potrzebę łatwego dostępu w Internecie do tego typu informacji. Choć od 2011 roku dużo się zmieniło, to wciąż jesteśmy potrzebni - przede wszystkim udostępniamy w przejrzysty sposób informacje o długościach kolejek, umożliwiamy komentowanie działalności placówek oraz publikujemy artykuły o tematyce zdrowotnej. Dopełniamy wszelkich starań aby informacje przez nas publikowane były aktualne i zgodne z prawdą - dlatego regularnie porównujemy zgodność publikowanych danych z informacjami udostępnianymi w rejestrach NFZ.

ŚwiatPrzychodni.pl w 2013 roku

Statystyki

Na koniec listopada 2018 roku w naszej bazie danych znajdowało się prawie 27 tysięcy placówek mających podpisane umowy z NFZ, ok. 14 tysięcy nieaktywnych placówek (tj. takich, które zerwały umowę albo zmieniły nazwę lub dane adresowe), prawie 32 tysiące opinii na temat ośrodków zdrowia oraz około 450 artykułów.

Doceniają o nas

Przejrzystość prezentowanych informacji i naszą rzetelność doceniają ogólnopolskie i lokalne media. Informacje o naszym portalu można znaleźć m.in. w artykułach:

W 2018 roku w ramach szkoleń prowadzonych w projekcie Polska Cyfrowa Równych Szans (zorganizowanego przez Stowarzyszenie "Miasta w Internecie") jednym z poruszanych zagadnień było korzystanie z portalu ŚwiatPrzychodni.pl. Serwis został przedstawiony jako narzędzie pozwalające uniknąć niepotrzebnego czekania na wizytę u lekarza.

fot. Stowarzyszenie "Miasta w Internecie" | Marcin Blicharski uczy jak korzystać z portalu ŚwiatPrzychodni.pl

Zaangażowanie

Nie tylko wyświetlamy dostarczane dane o ośrodkach zdrowia. Zależy nam (i czasem chyba bardziej niż w NFZ i Ministerstwie Zdrowia) na tym, żeby można było znaleźć w Internecie aktualne i prawdziwe dane o świadczeniodawcach. Dlatego często na podstawie zgłoszeń użytkowników interweniujemy zgłaszając w NFZ nieprawidłowości lub widząc poważniejsze problemy wysyłamy petycje do Ministerstwa Zdrowia (z częścią których można zaznajomić się na naszym blogu). Ponadto wyjaśniamy kontaktującym się z nami świadczeniodawcom jak ważne jest rzetelne prowadzenie sprawozdawczości.

W 2018 roku skutkiem naszej interwencji było opracowanie przez NFZ procedury przyjmowania i rozpatrywania petycji (z informacjami na ten temat można zapoznać się we wpisie na naszym blogu).

Dodatkowe informacje

Bardziej szczegółowe informacje na nasz temat można znaleźć:

lub kontaktując się z nami.